Αρχική arrow Νέα arrow Κόσμος arrow Μέλισσες «λαγωνικά» εντοπίζουν εκρηκτικά

Μέλισσες «λαγωνικά» εντοπίζουν εκρηκτικά

Παρασκευή, 24 Μάιος 2013

Καλύτερα λαγωνικά κι απ’ τους σκύλους είναι οι μέλισσες, σύμφωνα με ερευνητές από την Κροατία, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι τα έντομα έχουν τέλεια όσφρηση και είναι ικανά να εντοπίσουν ακόμα και νάρκες που δεν έχουν εκραγεί. Στο πλαίσιο της μελέτης τους, ερευνητές από το πανεπιστήμιο του Ζάγκρεμπ εκπαίδευσαν τις μέλισσες να εντοπίζουν νάρκες, συνδέοντας την τροφή με την μυρωδιά της τρινιτροτολουόλης (TNT), που αποτελεί ένα από τα πιο διαδεδομένα εκρηκτικά. Για τις ανάγκες του πειράματος οι ερευνητές τοποθέτησαν σε διάφορα σημεία σε περιορισμένο χώρο δοχεία με τροφή. Μόνο μερικά από τα δοχεία περιείχαν TNT. Όπως διαπιστώθηκε, η ταυτοποίηση της τροφής με την αίσθηση των εκρηκτικών είχε αποτέλεσμα, αφού τα έντομα συγκεντρώνονταν στα δοχεία που περιείχαν διάλυμα ζάχαρης αναμεμειγμένο με TNT, προσπερνώντας τα υπόλοιπα δοχεία τροφής, τα οποία δεν περιείχαν την εκρηκτική ουσία. «Δεν είναι πρόβλημα για μια μέλισσα να μάθει τη μυρωδιά ενός εκρηκτικού, το οποίο στη συνέχεια μπορεί να εντοπίσει. Μπορείς να εκπαιδεύσεις μια μέλισσα, όμως το να εκπαιδεύσεις μια αποικία χιλιάδων εντόμων είναι πρόβλημα», δήλωσε ο Δρ. Nikola Kezic, επικεφαλής της μελέτης. Σκύλοι, ακόμα και ποντίκια, έχουν χρησιμοποιηθεί για την ανίχνευση εκρηκτικών παγκοσμίως, ωστόσο σε αντίθεση με τις μέλισσες μπορούν να προκαλέσουν έκρηξη ενεργοποιώντας μια νάρκη με το βάρος τους. Αν τα αποτελέσματα της μελέτης επιβεβαιωθούν, το επόμενο βήμα είναι η αποστολή μελισσών σε πρώην ναρκοπέδια, συνδυαστικά με τη χρήση καμερών ανίχνευσης θερμότητας. Πηγή: econews.gr Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 20 Μαΐου 2013, 18:23

Δευτέρα, 27 Νοέ
Βροχή Βροχή